jose91.reismee.nl

Townsville, Cairns & Auckland

Hi allemaal! Hier weer een update over de afgelopen twee weken. Maandag 14 april hebben we de ferry van Magnetic Island naar Townsville gepakt. We hadden 's ochtends de busmaatschappij nog gebeld en onze bus naar Cairns zou 's middags gewoon vertrekken. Eenmaal in Townsville aangekomen bleken toch alle bussen geannuleerd te zijn, omdat de politie de wegen hadden afgesloten. We hebben onze bus omgeboekt naar donderdag en zijn op zoek gegaan naar een hostel. Na een hostel te hebben gevonden bleek dit vol te zitten, omdat iedereen niet verder kon reizen vanuit Townsville. We hadden even de angst dat het nog behoorlijk lastig kon worden om een hostel gevonden te krijgen, maar na wat zoeken op internet was het toch gelukt. We hadden een zes persoons kamer geboekt, maar kregen een twee persoons kamer. Wat een luxe was dat na 7 weken al je spullen achter slot en grendel doen en proberen het opgeruimd te houden. Woensdag 16 april zijn we aan net eind van de middag naar Castle Hill vertrokken. Dit was een berg die we zouden gaan beklimmen om de zonsondergang te zien. Het was een behoorlijke steile klim en wij als backpackers hadden niet erg nagedacht. Iedereen liep namelijk in zijn sportkleren en stevige schoenen, Kiki en ik liepen in onze korte broek en slippertjes. Maargoed we hebben de top gehaald en hadden een prachtig uitzicht over Townsville. Donderdag zijn we om 10.00 uur uitgecheckt en naar de bus gebracht. Deze zou om 12.00 uur vertrekken. Bij aankomst meteen gevraagd of bus reed en deze zou gewoon gaan. Om iets voor twaalf was de bus er dan ook, dus we stonden in de rij om onze namen van de lijst af te laten strepen. Bleek dat mijn naam wel op de lijst stond en Kiki's naam niet. Terug naar binnen naar de balie om te informeren hoe of wat. Bleek dat Kiki's bus geboekt was voor 7.15 uur 's ochtends en mijn bus voor 12.00 uur 's middags. Alleen had deze beste man ons dat niet verteld en op allebei onze papieren 12.00 uur geschreven. De eerst volgende mogelijkheid om samen te reizen zou zondag 20 april zijn. Na wat stampij te hebben gemaakt besloten om deze optie te nemen, waren er opeens ook geen twee stoelen meer vrij. Dus uiteindelijk werd mijn bus om 07.15 uur 's ochtends geboekt en Kiki's bus om 14.30 uur 's middags. We zijn maar weer terug gegaan naar het hostel en hebben de rest van de dagen veel van de zon genoten en aan het zwembad gelegen. Townsville was namelijk echt een klein stadje waar eigenlijk niks te beleven was. Zondag 20 april zijn we allebei al vroeg vertrokken, omdat ik mijn bus moest halen. Kiki ging alvast mee in de hoop dat er misschien toch een plaats in de bus vrij was van iemand die niet op kwam dagen. Dit was ook het geval en we konden dus toch samen reizen naar Cairns. Zes uur later zijn we in Cairns aangekomen en naar ons hostel gegaan. De eerste paar dagen hadden we regen en hebben we dus niet veel gedaan. Donderdag 24 april stond een duiktrip gepland. We zijn om 08.00 uur aan boord gegaan van de boot. Er was de mogelijkheid om te snorkelen of duiken. Kiki mocht helaas niet duiken vanwege een vroege oor operatie, dus ik ben alleen gegaan. We kregen op de boot een instructie over de onderwater signalen en apparatuur. Na de instructie werd ik weer zeeziek van de schommelende boot. Mijn ontbijt kwam er dus weer uit en zoals Kiki zei; nu weet ik wat ze bedoelen met groen zien. We gingen in groepjes van drie personen en een instructeur duiken. Ik ben zo'n zeven meter naar beneden geweest en heb prachtig koraal en vissen gezien, want we doken in het Great Barrier Reef. Na zo'n dertig minuten zijn we weer boven water gekomen. Na de lunch was er nog de mogelijkheid om te snorkelen maar de zee was best ruw en het was best koud. Ik ben met Kiki nog wel op een kleiner bootje geweest met een glazen bodem, zodat we nog vissen en koraal konden zien. 's Avonds zijn we nog naar een markt geweest en op tijd gaan slapen. Alleen ging voor de tweede nacht het brandalarm af, waardoor onze slaap weer werd verstoord. Gelukkig was het weer loos alarm en lagen we na 15 minuten weer in ons bed. Maandag 28 april zijn we met een bus naar de Table Lands geweest. We hebben verschillende meren en watervallen bezocht. Onderweg werden we bezig gehouden met spelletjes en muziek in de bus. Het was een lange dag van twaalf uur, maar zeker de moeite waard. Woensdag 30 april zijn we om 7.30 uur opgehaald om naar het vliegveld te gaan. Om 10.00 uur ging onze vlucht naar Sydney waar vandaan we door zijn gevlogen naar Auckland. Wij dachten dat Australië streng was met regels, Nieuw-Zeeland is nog veel strenger. We hadden drie uur de tijd om in Sydney over te stappen en uiteindelijk was na twee ur al het papierwerk geregeld en konden we door de douane. We zijn 's avonds om 21.00 uur geland in Auckland, maar er is nu weer een ander tijdsverschil. We zijn naar ons hostel gegaan en in ons bed in gekropen. Het is in Nieuw-Zeeland wel een stuk kouder dan in Australië, maar daar zullen we wel weer aan wennen. Gisteren hebben we fietsen gehuurd om Auckland te verkennen. We zijn naar een berg gereden en een heel eind langs de boulevard gefietst. Ik denk dat we uiteindelijk zo'n 15 kilometer hebben gefietst. Het was even wennen met het verkeer, maar er is uiteindelijk maar één keer naar ons getoeterd. Morgen gaan we alweer weg uit Auckland om aan onze Kiwi Experience trip te beginnen. We gaan met een bus verschillende plaatsen bezoeken op allebei de eilanden. Uiteindelijk vliegen we dan 29 mei weer terug naar Australië!

Liefs José