jose91.reismee.nl

Noosa, Airlie Beach & Townsville

Hey allemaal!

We zijn weer twee weken verder sinds de laatste blog en ik heb weer een hoop meegemaakt en gezien. Vrijdag 28 maart hebben we Brisbane verlaten en zijn we naar de Australian Zoo geweest. De Australian Zoo is vooral bekend door de crocodile hunter Steve Irwin. Aan het eind van de dag zijn we weer opgehaald door de bus en doorgereden naar Noosa, onze volgende plaats op de kaart. Zaterdagavond hadden we een meeting met de Fraser groep. We kregen een instructiefilmp te zien over hoe het rijden in een auto met 4x4 wielaandrijving en wat de gevaren ervan waren. Maandagochtend zijn we om 7.30 vertrokken voor onze trip naar Fraser Island. We zijn met de bus naar Rainbow Beach gebracht. Daar werden we over drie auto's verdeeld waarna we naar de veerboot zijn gereden. We zijn met de veerboot overgestoken waarna we over het strand naar een lunch plaats zijn gereden. Hier hadden we ook de eerste mogelijkheid om te zwemmen. We zijn daarna doorgereden naar ons resort. Nadat onze tourguide spullen had afgezet bij het resort zijn we door het regenwoud naar Lake MC Kenzie gereden. Het was flink hobbelen in de auto, maar het meer was prachtig. Eenmaal terug gekomen in het resort zijn we over de kamers verdeeld en hadden we wat vrije tijd. We zijn 's avonds met de groep naar het strand geweest. We moesten 's avonds minimaal in groepjes van vier mensen zijn, omdat er dingoes op het eiland zijn die spullen komen stelen. Gelukkig hadden wij er geen last van in het resort, maar we hebben er gedurende de drie dagen wel een aantal voorbij zien komen. De sterrenhemel op het strand was geweldig. Er waren zo ontzettend veel sterren. Het is bijna niet in woorden uit te drukken hoe mooi dit was. Na het strand was het tijd voor een poolparty. Dinsdag 1 april werden we om 08.00 uur wakker gemaakt. Na het ontbijt zijn we naar de 'hangover' creek gereden. Een klein en erg koud kreekje voor de vroege morgen. Na hier een uurtje te zijn geweest zijn we doorgereden naar het Cathedral Park. Onderweg zijn we nog langs het Maheno Shipwreck gekomen. Een groot scheepswrak, maar het bleek maar 1/3 van het hele schip te zijn. In het Catherdral Park hebben we geluncht, waarna we zijn doorgereden naar de Champagne Pools. Het is moeilijk uit te leggen wat het is, dus ik zou zeggen, google het even. Na de Champage Pools hebben ee de Indian Head beklommen. Vanaf deze klif hadden we een prachtig uitzicht. We zijn terug gereden naar het resort waar we 's avonds weer een poolparty hebben gehad. Woensdag werden we om 07.00 uur gewekt. We zijn naar Lake Wabby gereden. Na een wandeltocht van 45 minuten kwam we hier aan. We zijn hier twee uurtjes geweest waarna we aan de terugreis naar de veerboot zijn begonnen. Toen we bij de veerboot aankwamen zagen ee wilde dolfijnen zwemmen op zo'n vijf meter afstand van het strand. Geweldig om te zien. We zijn met de veerboot overgestoken, terug gereden naar Rainbow en van daaruit terug naar Noosa. Er was 's avonds een afterparty geregeld in het hostel, maar nadat iedereen had gegeten lag iedereen vroeg in zijn bed. Vrijdag 4 april hebben we om 17.30 de bus naar Airlie Beach gepakt. We hadden een reis van 16 uur voor de boeg. Gelukkig waren Kiki en ik nog erg moe van de Fraser trip, dus we hebben zo'n 13 uur liggen slapen. Dan gaat de tijd toch behoorlijk snel. Om 9.30 uur zijn we in Airlie Beach aangekomen, waarna we naar het hostel zijn gelopen. We hebben de rest van de dag en de zondag gechilled aan het zwembad. Maandagmiddag zijn we om 15.00 uur aan boord gegaan van de 'New Horizon'. Een zeilboot waar we met zo'n 25 mensen aan boord gingen plus vier mensen van de crew. We hadden een driedaagse boottrip naar Whitsundays voor de boeg. 's Middags hebben we alleen maar gevaren naar de aanleg plaats voor de nacht. 's Avonds hebben wat gedronken en hadden we onze eerste nacht in de kajuit voor de boeg. Dindagochtend werden we om 6.30 uur wakker gemaakt voor ontbijt. We waren ondertussen alweer aan het varen. De boot schommelde ontzettend heen en weer, dus mijn ontbijt was er na een half uur alweer uit. Ik ben maar even terug naar bed gegaan en heb nog wat geslapen. Onze eerste aanlegplaats voor de dag was het Whitsundays National Park. Bij dit park hoort het Whithaven strand. Dit strand staat in de top vijf van mooiste stranden van de wereld. En wat was het mooi! Parelwitte stranden en een super blauwe zee. We hebben gezwommen in de zee met onze suit aan. Sinds Airlie Beach kunnen we namelijk niet meer in de zee zwemmen zonder suit aan. In de zee zijn kwallen en als die je steken stop je binnen een paar uur met ademen. 's Middags zijn we doorgevaren naar het volgende punt. Hier hebben we gesnorkeld in het Great Barrier Reef. Ik moest even uitvinden hoe ik rustig adem kon halen door de snorkel, maar uiteindelijk kon ik lange tijd onder water blijven. Verder konden we van de duikplank afspringen en hadden ze een opblaasbare glijbaan aan de boot vastgemaakt. Op maandagavond hadden we rond 23.00 uur een dolfijn rond onze boot zien zwemmen, op dinsdagavond zwommen er vier dolfijnen rond de boot. Ik had net het idee of ik in het Dolfinarium naar een verblijf stond te kijken. Ze zwommen zo dicht bij de boot. Een moment om nooit te vergeten. Woensdagochtend werden we om 06.00 uur wakker gemaakt voor ontbijt. Dit keer bleef het er wel in. We hebben 's ochtends weer gesnorkeld, we konden paddle boarden en weer van de glijbaan af. Rond 09.00 uur zijn we aan de terugtocht begonnen. Rond 12.00 uur hebben we weer ingecheckt in het hostel en de was gedaan. Donderdag 10 april hebben we om 07.00 uur de bus gepakt naar Townsville. Hier zijn we om 11.30 uur aangekomen, waarna we de veerboot naar Magnetic Island hebben gepakt. Hier was een hostel geboekt voor vier nachten. Vrijdag hebben we een tour gedaan door het Koala Village, dit hoort bij ons hostel. We hebben verschillende dieren vastgehouden zoals een schildpad, baby krokodil, koala, slang, hagedissen en een kakatoe. Eng, maar leuk om te doen. Vrijdag hoorde we dat er een cycloon richting Cairns kwam, Cairns is onze volgende stop. De bussen zouden niet rijden tot maandag. Nu was onze bus geboekt op maandag, dus we hadden de hoop dat we gewoon konden vertrekken. Sinds vrijdag regent hier ontzettend hard de hele dag. We kunnen dus niet erg veel doen. Vannacht was er een storm op het eiland. We werden om 07.00 uur wakker gemaakt, omdat het in onze kamer niet veilig meer was. We zijn naar een andere kamer verhuisd en hebben nog een paar uur geslapen. Daarna hoorden we dat de bussen tot een woensdag niet naar Cairns rijden. We hebben contact opgenomen met onze travel shop, dus we moeten even afwachten of de bussen morgen misschien toch rijden of we tot woensdag moeten wachten. We pakken morgen in ieder geval de veerboot terug naar Townsville, zodat als de bus gaat we al in het dorpje zijn. Het is een heel avontuur, maargoed het weer is iets wat je kunt niet regelen. We zullen zien wanneer we in Cairns aankomen, als het maar voor 30 april is, dan vliegen we naar Nieuw - Zeeland. Tot de volgende blog!

Liefs José