jose91.reismee.nl

Aangekomen in Sydney

Hey allemaal,

Hier de eerste blog vanuit het verre Australie! Dinsdagavond 4 maart hebben Hendrien en Tom mij naar Schiphol gebracht. Daar aangekomen was Kiki al aan het wachten. Toen we onze bagage lieten inchecken werd er meteen gekeken of we een visum voor Australie hadden. Ons visum bleek goed te zijn, dus dit was al een hele opluchting. Onze eerste vlucht was om 22.00 uur naar Dubai. Deze vlucht duurde 6,5 uur. In Dubai aangekomen moesten we 2,5 uur wachten voor we door zouden vliegen naar Sydney. Toen we om 11.00 uur in het vliegtuig zaten bleek er een technische storing te zijn. Deze heeft uiteindelijk vier uur geduurd. We hebben dus eerst vier uur in het vliegtuig gezeten voor we aan onze vlucht van 13 uur gingen beginnen. Op donderdagochtend zijn we om 11.00 uur aangekomen in Sydney. Kiki en ik waren allebei behoorlijk moe door de tijdsverschillen. Het is in Sydney 10 uur later dan in Nederland. We waren allebei een beetje bang voor de douane, maar dat was een eitje! In het vliegtuig hebben we een kaart in moeten vullen of we iets aan wilden geven en wat de reden van ons bezoek was. Hier werden geen vragen over gesteld bij de douane. Bij de quarantaine moesten we in een rij gaan staan, zodat er een hond langs kon lopen om te ruiken of we iets bij ons hadden. Toen dit gedaan was mochten we doorlopen en waren we in Australie! We hebben een taxi genomen naar het hostel. Daar aangekomen ingecheckt en eerst maar een douche genomen. We slapen op een gemengde zes persoons kamer. De rest van de dag hebben we de stad een beetje verkend en zijn we op tijd gaan slapen. De jetlag was behoorlijk aanwezig. Vrijdag hebben we onze reis gepland. We slapen nu in een hostel van de organisatie Nomad. Nomad heeft hostels aan de hele oostkust van Australie en Nieuw Zeeland. We hebben onze reis samen met een medewerker samengesteld. We gaan via de oostkust omhoog reizen naar Cairns. Vanuit daar vliegen we naar Auckland in Nieuw Zeeland. Daar gaan we rondreizen om uiteindelijk te eindigen in Christchurch. Vanuit daar vliegen we naar Melbourn om uiteindelijk met de bus weer terug te gaan naar Sydney. Zaterdag hebben we een bus naar Bondi Beach gepakt. We hebben heerlijk van de zon genoten en zelfs gezwommen in de zee. Elke zaterdagavond is er vuurwerk bij Darling Harbour. We zijn hierheen geweest, maar waren eigenlijk net iets te laat dus we hebben niet alles gezien. Zondag zijn we naar de Harbour Bridge en het Opera House geweest. Het is mooi om gezien te hebben, maar verder niet heel speciaal. Maandag zijn we naar de Sydney Skytower gelopen. In deze toren is een winkelcentrum, dus we hebben wat rondgeneusd. Daarna zijn we via het Hyde park naar de Paddy's market gelopen. We dachten dat dit een markt was, maar dit bleek ook weer een winkelcentrum te zijn. We hebben net onze koffers gepakt, want morgenavond gaan we met een nachtbus naar Byron Bay. Dit is de eerste plaats waar we gaan verblijven. We moeten om 10.00 uur uitchecken, maar kunnen onze spullen hier opslaan tot we 's avonds om 19.00 uur vertrokken. Het volgende verhaal zal weer vanuit een volgende plaats komen. Liefs!