jose91.reismee.nl

Byron Bay, Surfers Paradise en Brisbane

Hi allemaal! Hier het volgende verhaal vanuit Brisbane. Ondertussen al weer een hoop gezien en gedaan, dus tijd voor een update. Woensdag 12 maart zijn we om 08.00 uur 's ochtends aangekomen in Byron Bay. We hadden er een reis van 13 uur opzitten. Slapen ging de bus was niet erg makkelijk, dus Kiki en ik waren allebei behoorlijk moe. We konden nog niet inchecken in het hostel, maar wel onze spullen daar opslaan. We hebben het hostel een beetje verkend en zijn uiteindelijk buiten in het zonnetje in slaap gevallen. Toen we een aantal uur later wakker werden zijn we naar het strand vertrokken. Dit lag op vijf minuten lopen van het hostel. Byron Bay was een klein surf dorpje waar veel hippies wonen. Donderdag en vrijdag hebben we lekker aan het strand gelegen en gezwommen in de zee. Als we terug in het hostel waren lagen we daar meestal nog even in de jaccuzi voordat we gingen douchen en eten koken. Vrijdagavond hebben we de vuurtoren van Byron Bay beklommen om de zondsondergang te zien. Helaas was het een beetje bewolkt, maar we hadden toch een mooi uitzicht. Zondag hadden we onze eerste surfles. De eerste mededeling die de surfinstructeur vertelde was dat er veel wind was en dat hij in twintig jaar niet zulke grote golven had gezien. We gingen dus ook niet naar de zee, maar naar een rivier om te oefenen. In het begin was het balen, maar uiteindelijk hebben we een leuke ochtend gehad op het water. We hebben goed leren peddelen en op het eind van de ochtend waren er ook golven op de rivier die we konden 'pakken'. We zijn zondag middag naar een ander hostel vertrokken. We hadden namelijk 'surf & stay' geboekt, dus we sliepen in een ander hostel in Byron Bay. Het heette de 'arts factory' en er liepen behoorlijk wat artistieke hippies rond. We hebben onze ogen uitgekeken. We sliepen in een tippie, waar vier bedden in stonden. Kiki en ik hebben het geluk gehad dat we drie nachten met zijn tweeën hebben geslapen. Het was namelijk behoorlijk warm in de tippie. 's Maandags hadden we 's middags onze surfles gehad. We zijn deze keer wel naar de zee geweest. Dit viel toch even vies tegen om te gaan staan op je surfboard. Ik was toen blij dat ik mijn eerste les op de rivier had gehad. Uiteindelijk is het gelukt om een aantal keer te gaan staan, maar wat was dat surfen vermoeiend. Maandagavond lagen we net heerlijk te slapen toen het begon te stormen. Het regende en onweerde ontzettend hard. Ik heb mijn ogen maar dicht gehouden, zodat ik niet kon zien hoe snel de klap na de flits kwam. De volgende dag hoorden we dat een aantal klappen behoorlijk in de buurt waren. Dinsdsg was onze laatste surfles. We zijn weer naar een andere zee geweest en hebben behoorlijk wat golven gepakt. Alleen had ik de pech dat ik op het eind van de ochtend mijn surfboard tegen mijn gezicht kreeg, gevolg een snee in mijn mond. Gelukkig was dit binnen een aantal dagen genezen. In de 'arts factory' werden verschillencd workshops gegeven. Dinsdagmiddag middag hebben we een workshop acrobatische yoga gevolgd. We hadden verwacht dat het zweverig zou worden, maar het was ontzettend leuk! Woensdag 19 maart was mijn verjaardag! Toen ik 's ochtends terug kwam uit de badkamer lagen er cadeautjes en briefjes op mijn bed. Ze waren me in Nederland dus niet vergeten. We hebben lekker ontbeten en zijn weer vertrokken naar het andere hostel in Byron Bay. Hier zouden we namelijk nog één nacht slapen. Het weer was niet echt top, dus we hebben rustig aan gedaan, een wasje gedraaid en 's avonds uit eten en op stap geweest. Donderdagochtend moesten we weer vroeg de bus hebben naar surfers Paradise. De klok werd een uur terug gezet, dus we kwamen daar om 8.30 uur aan. We zijn naar het hostel gegaan om onze spullen op te slaan. We hebben wat liggen slapen, want de wekker was 's ochtends wel erg vroeg gegaan. We hadden een klein dorpje verwacht, maar Surfers Paradise was een grote stad. We hadden het idee dat we in Miami waren met alle hoge wolkenkrabbers. 's Middags zijn we even wezen winkelen, hier zijn we namelijk erg goed in. Voor vrijdag, zaterdag en zondag stonden er pretparken op het programma. We zijn vrijdag naar WB Movie World geweest. Een erg leuk pretpark met achtbanen waar we ontzettend hard in hebben gegild. Er waren achtbanen waar je met een enorme snelheid werd afgeschoten, liften waarmee je omhoog ging of achtbanen waarin je stukjes achteruit ging. De python was hier niks bij. Zaterdag zijn we naar Wet 'n Wild geweest. Een waterpretpark met heel veel glijbanen. Ook hier hebben we onze stemmen weer goed gebruikt en ontzettend gelachen. Zondag zijn we naar Seaworld geweest. Dit is te vergelijken met het Dolfinarium. Er waren verschillende shows en ook twee achtbanen. We werden in de ene achtbaan zo nat dat we de hele dag met natte kleren hebben gelopen. Na deze drie dagen waren we ontzettend moe en niet meer vooruit te branden. Maandag zijn we met de bus naar Brisbane vertrokken, dit was ongeveer 1,5 uur rijden. We hebben de stad een beetje verkend en zijn vroeg ons bed ingedoken. Het regent hier sinds dinsdag, dus dat is minder. Dinsdag hebben we een boottocht door Brisbane gemaakt en gisteren zijn we naar het koala centrum geweest. We hebben een koala vastgehouden en kangoeroes geaaid. Vandaag regent het de hele ochtend al, dus we zullen niet veel gaan doen. Als de was klaar is kunnen we onze koffer weer inpakken, want morgen vertrekken we naar Noosa!

Liefs José

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!