jose91.reismee.nl

De tijd vliegt!

Hallo allemaal,

Hierbij weer een nieuw verhaal vanuit Kaapstad, want de tijd vliegt. Zondag 8 december heb ik samen met Jamie de blue bus tour gedaan. Dit is een hop on - hop off bus. Er zijn dus verschillende plaatsen waar je in en uit kunt stappen. Als eerste zijn we uitgestapt bij World of Birds. Een kleine dierentuin met veel verschillende soorten vogels, maar ze hadden er ook apen. We zijn hier zo'n twee uur geweest en hebben toen weer de bus gepakt. Onze volgende stop was de Imizamo Yethu Township. We hebben een rondleiding gekregen door deze township. De gids vertelde dat er één groot probleem in de township was, drank. Dit was ook wel te zien. We waren er rond 13.00 uur en het enige wat de mensen aan het doen waren was drinken. Iedereen zat buiten op de straat met bier of sterke drank. Na de rondleiding zijn we weer verder gegaan met de bus. Onze laatste stop was de Mariner's Wharf in Houtbay. Dit is een toeristisch vissersdorpje. Er zijn verschillende winkeltjes, er is een strand en je kunt er natuurlijk vis eten. Rond 17.00 uur waren we weer thuis. Op maandag zijn ze in het huis begonnen met de renovaties van de badkamers. Alles wordt eruit gesloopt en opnieuw opgebouwd. Dat betekent wel dat we nog maar één douche en één toilet tot onze beschikking hebben. Gelukkig zijn we ook nog maar met zes mensen in het huis. Vorige week woensdag ben ik naar een herdenkingsdienst voor Nelson Mandela geweest. Dit was in het stadion. Er waren verschillende sprekers en artiesten. Het was een echt feestje. Vrijdag ben ik naar de Home Affairs geweest om mijn visum te regelen. Ik moest mijn visum namelijk met een maand verlengen, omdat een toeristen visum maar voor drie maanden geldig is. Ik ben er samen met Jamie vier uur geweest. De werknemers waren niet erg vrijgevig met het geven van informatie en elke keer hadden ze iets anders te zeuren. Zo hadden we bijvoorbeeld geen brief met de reden waarom we in Kaapstad zijn. De oplossing; je schrijft op een a4tje dat je toerist bent, meer van Kaapstad wil zien en je daarom je visum graag wil verlengen. Dit wordt dan ook nog serieus goed gekeurd. Uiteindelijk konden we naar de balie om te betalen. Uiteindelijk hebben we een brief gekregen en het bonnetje dat we hebben betaald. Of we ooit ons visum gaan zien is de vraag, want we hebben al verhalen gehoord dat zes weken wachten makkelijk zes maanden kunnen worden. Maandag was het Reconcilation Day, een nationale feestdag in Zuid-Afrika. Ik ben met Jamie naar het stadion geweest. Buiten was een podium opgebouwd waar verschillende artiesten kwamen. We hebben lekker genoten van de muziek en de zon. Het was namelijk behoorlijk warm deze week. Temperaturen van 27 tot 30 graden zijn nu heel normaal. Gelukkig is het in het huis lekker koel. De badkamers zijn ondertussen bijna klaar. Vandaag kunnen we ze voor het eerst gebruiken. De afgelopen week hebben ze ook nog even alle wieltjes onder de boxen vervangen en de vloer in mijn kamer geschuurd en geverfd.Ik ben dus constant bezig om mijn spullen te verhuizen en slaap in andere kamers. Of we blij zijn met de nieuwe badkamers is nog maar de vraag. In één douche hangt nog geen douchekop, in de andere douche kan de deur niet normaal dicht omdat alles scheef is, er is geen plaats meer om je spullen neer te leggen en de hele ruimte staat blank als iemand een douche heeft genomen. Typisch afrikaans dus, niet nadenken maar doen. Maar ook hier zullen we wel weer aan wennen. Over drie dagen is het alweer kerst. Het is moeilijk voor te stellen dat het bij jullie koud is en dat jullie natuurlijk allemaal hopen op een witte kerst. Mijn plannen voor kerst zijn nog niet helemaal bekend. We zijn die dag maar met drie personen in het huis, dus we gaan waarschijnlijk ergens wat eten en genieten van de zon. Op mijn volgende blog zullen jullie de definitieve plannen wel lezen. In ieder geval iedereen hele fijne kerstdagen toegewenst!

Liefs José

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!